Opravdovi znalci si delaji i elektronky doma

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Sobota Leden 5 12:03:59 CET 2008

Vzpominam na brigadu za hlubokeho totace v Tesle - Jeneralka, kde se tehdy
vyrabely krasne velike fotonasobice. Tam se vakuovalo v takovych priklopnych
pecich, kde bylo cca 400 °C. Pravidelne kolem poledne vznikaly zmetky diky
tomu, ze pod priklopnou peci se mimo nasobicu objevovala kurata a ruzne burty
na alobalovych taccich :-))

Silnejsi jedinci si tam zase parky standardne ohrivali rucni indukcni
spiralou (takovy vetsi "ponorny varic") na odparovani getru, podobnou jako je
videt v tom videu.

Na proces vyroby tam meli sice o neco vice pripravku a hotove sklenene dily
vozili odnekud ze sklarny, ale jinak vyroba probihala vpodstate velmi podobne
jako v tom videu a vetsina prace byla velmi podobna rucni zalezitost
(napriklad nekolik smen jsem rucne bodoval mrizky). Podobne se tam vyrabely i
superikonoskopy (pro mladsi snimaci elektronky do TV kamer), ktere pry surove
obslehli od nejakeho americkeho vyrobce (nakoupili par kusu, peclive omerili,
rozebrali, udelali chemicke analyzy, rozkreslili a zacali vyrabet) a pri
vyrobe udajne dosahovali lepsich parametru nez mely originaly (az na dobu
kolem poledne :-)))

Jakub Serych

P.S. kdysi jsem na youtubu narazil i na manika, co si vyrabi miniaturni
obrazovky, ale zdaleka ne na takovehle profi urovni