[OT] klimatizace do baraku

Martin Zaruba swz@volny.cz
Sobota Leden 5 10:30:17 CET 2008

Topime na 24 stC. Ostatni spotreba se pohybuje okolo 0,7 kW. Takze pro 15
stupnu by mel byt potrebny vykon

(5,5+0,7)/(24-0)*(24-15)-0,7=1,625 kW. Tech 1,2 kW rozdilu nejspis dela
osvit slunickem, v zime zanedbatelny. Nejake teplo take vyrobi 3 osoby v
dome bydlici, cast TUV, nez odtece take ohreje dum.
Nikdy jsem to takto podrobne nepocital, toto jsou vysledky z (temer)
kazdodenniho mereni.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek@jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, January 05, 2008 9:39 AM
Subject: Re: [OT] klimatizace do baraku

On Sat, 5 Jan 2008, Martin Zaruba wrote:

> Pro srovnani: mam dum o zastavene plose 150 m2, prizemi, podkrovi. 44
> heluz+8cm polystyren. TC ma pri 0stC venkovni teploty vykon 12 kW a
> pozadavek tepla vcetne ohrevu TUV je pri teto teplote 5,9 kW, z toho ohrev
> TUV dela cca 0,4 kW, za den je tedy dodany vykon cca 140 kWh, z toho pro
TUV
> 9,6 kWh. Pri venkovni teplote 15stC je pozadavek na topeni a TUV priblizne
> stejny, t.j. 2x0,4kW. Vykon TC je pri teto teplote cca 17kW.

Jen takove rypnuti - predpokladam vnitrni teplotu 22stC - pri venkovni
teplote 15 stC (rozdil 7stC) je potrebny topny vykon 400W, pri venkovni
teplote 0stC (rozdil 22stC) je potrebny topny vykon 5500W ? Ta tepelna
izolace ma nelinearni tepelnou vodivost ? Tomu udaji pri 15stC bych veril
ale tech 5.5kW pri 0stC se mi zda na takhle dobre zaizolovany barak nejak
moc :-)