RS-485 automaticke prepinani smeru?

ck@cbox.cz ck@cbox.cz
Středa Leden 2 11:37:07 CET 2008

Dobry den.
Sbernici 485 pouzivam tak, ze vsechna koncova zarizeni maji trvale pripojene prijimace a sbernici sleduji. Kazde zarizeni si aktivuje svuj vysilac jen na dobu sveho vysilani a pak se hned odpoji (po odvysilani az po stop bit - ridi si vlastnim MCU).
Pokud pouzivam opakovac, nebo konvertor urovne signalu, pouzivam automaticke prepinani smeru tak, ze 2 obvody interface (napr.MAX485) propojim RO-invertor-DE (vzajemne), RE#-GND (na obou), DI-GND (na obou). Na miste invertoru mivam obvykle galvanicky odelovac (treba optron).
Zdravim CK