osvit DPS s ortutovou vybojkou

Středa Únor 27 21:40:28 CET 2008

Dělám s pomocí horského slunka doteď, exponuji ze 30 cm po dobu 9 minut. Nevím co je tam za výbojku ale Vám se to předtím dařilo a teď už nedaří ? A jak to "nerabotajet" dopadá?
Pokud je expozice (výkon x čas) nedostatečná, nedá se osvícený fotorezist smýt vývojkou, leda až po určité době sleze vše - i ten neosvícený.
Pokud je expozice příliš silná, sleze ve vývojce celý motiv hned.
Doporučuji provést expoziční zkoušku. Vytiskněte si jednoduchou tabulku (můj pokus pro Eagle přikládám) a nastavte si 10 minut na spínačce. Po ulynutí 1 minuty přikryjte např. plechem políčko s nápisem 1min, po druhé minutě to posuňte etc.
Je taky dobré vědět, že mám dobrou vývojku (používám recept pánů ze Siliconbrain).

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of hobby@rq-elektronik.sk
Sent: Wednesday, February 27, 2008 9:29 PM
To: HW-news
Subject: osvit DPS s ortutovou vybojkou

zdravim,
potreboval by som ponajprv moralnu podporu a potom radu.

doteraz som robil domace DPS len obcasne, s pomocou horskeho slnka.
teraz som vsetko zlepil do jednej krabice, na osvit mam ortutovu vybojku
  125W od Tungsramu, banku som rozbil. + 125W tlmivku.

a teraz prichadza popis nestastia : uz treti vecer sa snazim najst spravnu konfiguraciu casov osvitu a vzdialenosti.
skusil som jeden plosak nasvedcovat po kuskoch, zo vzdialenosti 30cm sa mi zdalo ze idealne je 5 minut. ale spravit uz realny plosak sa mi s tym nedari, furt nerabotajet.

popis akcie : vybojka ortutova 125W, vzdialenost 30cm, motiv na pauzaku z laserovej tlaciarne, plosak s pauzakom je vlozeny do igelitoveho sacku z ktoreho je vysaty vzduch, plosak striekany doma s Positivom, suseny systemom 5 minut nic, 15 minut 70 st.C.

prosim dobru dusu, ktora pouziva takuto alebo podobnu vybojku, napiste mi cas a vzdialenost. hladal som na inete ale tam sa casy roznia od 30sec do 20min...

...a ja si dam teraz pauzu

vdaka, p.rosko