Zachrana dat z HDD

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Únor 23 05:27:48 CET 2008

Zdravím,
  já jsem svůj disk nechal opravit v TDP Ontrack. Byl to typicky "click of
death" - disk jen cvakal a ani se nedokázal identifikovat na sběrnici.
  Po cca třech týdnech (disk byl prý v zahraniční laboratoři) mi jej vrátili
a přiložili svůj, kde byla sector-to-sector kopie mých dat. Stačilo nechat
Linux udělat fsck a systém naběhl jako z originálního disku. Pár uživatelů
si sice pak stěžovalo, že má v datech bogus, ale bylo to naprosto zanedbatelné
procento.
  Zajímavé bylo, že jsem pak ten vrácený disk zkusil zase zapnout a už ani
necvakal, byl úplně mrtev. Pak jsme jej s dětmi otevřeli (záruka už byla dávno
pryč) a vida, nebyly v něm hlavy ani s tím vystavovacím mechanismem. Tak si
to vysvětluji tak, že buďto odešly a oni je při čtení nahradili svými a pak už
tam ty původní nevraceli, nebo naopak byly dobré a tak je využili jako náhradní
díl pro svoji laboratoř :-). Kuriózní bylo to, že všechny nálepky typu
"warranty void if removed" byly na místě, ten disk skutečně vypadal, jako kdyby
v něm nebyli. Cena byla cca 14000, ale jelikož data jsem neměl zálohovaná,
stálo to za to.
  Zdraví Pavel Troller