Kde je PIN o platebni karty?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Únor 20 16:23:20 CET 2008

>ked uz je rec o kartach, chcem sa na nieco opytat. Vzdy, ked tankujem v
>cechach a platim ec-kartou (maestro), na ktorej mam cip (geldkarte), tak
>to furt strkaju tym cipom dovnutra. Ked im poviem, aby ju pretiahli s
>mg. pasikom, tak sa cuduju. Na tom cipe mam nabitych tak okolo 25 Euro,
>ale pochybujem, ze by z toho na pumpe vedeli odcitat.
>Takze: co je vlastne na ceskych kartach v cipe?

Nie je tam ta elektronicka penazenka (na tie drobne), resp. mozno tam aj je ale sa nevyuziva.
Okrem toho je tam presne ten isty EMV (heslo do guglu) bordel ako na Tvojej, co umoznuje autentifikaciu pre nekreditne platby (teda ak je to kreditka).

No a strkaju to tam preto, lebo na magnetickej paske je nejako zaznamenane, ze tam ten cip je, a ta citacka je spravena tak, ze ked kartu ten benzinkar pretiahne cez strbinu s mag.hlavou, vykvakne, ze ju ma strcit do tej citacky cipov. Magneticky pasik je len pre spatnu kompatibilitu so starymi terminalmi co nemaju podporu cipu.

wek