Alternator - Auto
Michal HW
michalgregor@centrum.cz
Středa Únor 20 10:18:27 CET 2008
Tak jsem si schválně změřil baterku v autě. Po vypnutí tam mám 12,2V. (po delší jízdě)
Není to málo? Kolik by tam mělo být? Jak poznám jestli je vadná baterka nebo alternátor nebo regulátor?
Michal Gregor
----- Original Message -----
From: Pavel Krafčík
To: HW-news
Sent: Wednesday, February 20, 2008 10:03 AM
Subject: Re: Alternator - Auto
Dobrý den,
V autoškole nám učitel vysvětloval, jak startovat s cizí baterkou a jak
připojit zpátky baterku vlastní a finta měla spočívat v tom, že se
alternátor musel před odpojím baterky zatížit. Třeba světly, nebo
vyhříváním skla,... Nikdy jsem to nezkoušel, ale připadá mi to logické.
Pavel Krafčík
Kručinský Ladislav napsal(a):
> To, že alternátor nesmí běžet bez baterie ve světle bodu 4.4 uvedeného laboratorního protokolu vyznívá už jenom jako jakási opravářská latina - na grafu je jasně vidět, že regulátor udrží napětí do 15V v celém rozsahu otáček i bez baterie.
> Možná odpojení zátěže za běhu vyvolá špičku která prorazí diody ale to je jiný případ.
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20080220/3f146edd/attachment-0001.htm
Další informace o konferenci Hw-list