Kvíz na víkend - dvojlinka okolo zeměkoule:-)

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Neděle Únor 17 15:30:52 CET 2008

LHC ma 27km a po ochladeni na 1.8K ho chyba asi 300m. jeden dipolovy
magnet je dlhy asi 15m a stoji 1.5 miliona frankov. Takze v inventari
nam po ochladeni bude chybat 20 magnetov v celkovej hodnote 30 milionov :-))
To iste plati pre kolajnice z Prahy do Bratislavy, kolko km ich bude v
zime chybat a v lete precnievat? :-)
Pokial sa s tepelnou dilataciou pocita v navrhu tak to samozrejme nie je
problem...
b.