Jak se dobrat verejne adresy kdyz je provider kr...n

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Pátek Únor 15 13:12:27 CET 2008

Ano, ja mam ve skole take verejne ctvrtCecko. Ale stejne prvni co s tim
udelam na routeru je, ze si to naNATuju do vnitrni site tak, jak potrebuju.
Samozrejme k tomu musim mit spravne osetrene vnitrni a vnejsi DNS a pokud
bych potreboval nekde vystavit nejake "NAT citlive" protokoly, tak by asi
bylo jednodussi si server postavit na verejnou adresu bez NATu. Nicmen i tyto
protokoly jsou ve velke vetsine resitelne prez NAT (napriklad pomoci
specializovanych modulu spolupracujicich s IPtables, pokud ten NATovaci
router je na bazi Linuxu).

Ale u "chalupoveho" providera z Horni Dolni, ktery k nejake bezne masove
pripojovaci technologii pouze nabizi za par kacek pevnou IP adresu si
nedovedu predstavit, jak by realizoval skutecnou verejnou IP az na konektor
do domu.

Jestli to provider ovsem ve svych materialech nabizi (a ted jsem si peclive
jeste jednou precetl puvodni mail tazatele a skutecne to tak vypada) jako
VEREJNOU a nikoliv jen PEVNOU adresu, pak to tedy svinarna je.
Ja jsem to pri prvnim rychlocteni bral pouze za pevnou IP, ktera se skutecne
bezne realizuje NATem nekde hluboko v siti providera.

Jakub Serych