Jak se dobrat verejne adresy kdyz je provider kr...n

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 15 12:22:59 CET 2008

> Proc ? - kdyz nastavi na routeru NAT tak ze cokoliv jde na tu verejnou IP
> prepis na privatni IP (a obracene), tak to prece bude normalne fungovat.

Zdravím,
  "normálně" v tomto případě ale znamená "jen částečně a pro některé
protokoly". Jistě, půjde s tím brouzdat po webu a patrně i stahovat a
posílat maily, ale už třeba takové klasické FTP je v pr****, pokud nepoužije
pasivní mód, který zase neumí některé servery. A už vůbec to nemá rád
protokol SIP pro VoIP, který na to prostě není stavěn a na procházení NATů
SIPem se už vyplýtvalo tolik energie a popsalo tolik papíru, že kdyby se
to věnovalo na něco užitečného, máme už nejméně jadernou fúzi na stole
ve sklenici vody :-). A stále to nechodí vždy a všude.
  Takže ano, souhlasím s názorem, že mít na stroji interní IP a používat
mapování byť 1:1 na nějakou veřejnou IP je fujky fuj, které bych ve své
síti nepřipustil. Naštěstí můj "chalupový ISP" Ralsko.net se pochlapil a
dal mi veřejné IP přímo na můj port, takže jsem spokojen.
  S pozdravem Pavel Troller