I: Náhrada doutnavky LEDkou

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Čtvrtek Únor 14 21:21:13 CET 2008

Ano vsade se dava, ale tady je pouzito 1n5 !! A funguje to i pri 820pF !
Zkousel jsem 1n5 nabit prez diodu ze site a vybit "do sebe" :-) Neda se
nic poznat ... natoz treba zmerit multimetrem. Proudova spicka je
osetrena 100k odporem. To je asi nejslabsi misto , protoze na tom odporu
muze byt v jednu chvili ( pri zapnuti ) az 650V a klasicky odpor neni na
takove napetove namahani staveny.
Ten odpor paralelne ke kondu proste povazuji u 1n5 jako zbytecny. Ovsem
u 100nF nebo vetsich kapacit je to asi na miste.

Koukal jsem na to Vase zapojeni. Moje verze je dovolim si tvrdit
uspornejsi. Spotreba je srovnatelna ne -li mensi nez doutnavka. Navic
ten elyt u Vasi blikajici verze muze byt napetove namahan. U DB5 muze
byt "spinaci" napeti i okolo 36 V (28-36) + dioda...? . Jinak jsem
laboroval i s blikacem pomoci diaku , jenomze pri pouziti modre LED to
nefunguje dobre. A kdyz ano, dioda neprezije vic jak 10 hod. blikani. Je
treba ji jeste osetrit a to jsou soucastky navic.Nebo pouzit standardni
LED ( R,Z,Ž) - ovsem pak je treba mnohem vetsi proudy. U blikace s "
lavinovym" tranzistorem jsou proudove spicky mensi a modra ( bila) LED
netrpi. Alespon soudim dle trimesicni bezchybne funkce.