RE: Izolační pevnost běžného sanitárního silikonu a ionizace vzduchu

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Středa Únor 13 08:05:31 CET 2008

silikon hlavne "neutralni", tedy bez octa ..
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of karel.minarcik
Sent: Wednesday, February 13, 2008 8:02 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Izolační pevnost běžného sanitárního silikonu a ionizace vzduchu

Spravuji VN transformátor, probíjí mi vnější vinutí ke kostře, uvažuji proto, že prostor mezi kostrou a cívkou zaliji silikonem, v místní drogerii je k dostání pouze běžný sanitární (bílý nebo průhledný).
Jakou může mít takový běžný silikon izolační pevnost? Horší/ lepší než epoxid, guma,PVC?

Druhý dotaz je na ionizaci, jak je to s její škodlivostí? Během opravování VN trafa osciloskopu cítím  docela hodně ionizovaného vzduchu (jako u velké staré kopírky), ve stejné místnosti i spím, samozřejmě větrám... Ale svého času jsem viděl někde v prodeji  zdravotní zařízení pro pomocné ionizování vzduchu... , že by ozon tedy neškodil, ale uzdravoval? :-D

Karel