Izolační pevnost běžného sanitárního silikonu a ionizace vzduchu

karel.minarcik karel.minarcik@seznam.cz
Středa Únor 13 08:02:19 CET 2008

Spravuji VN transformátor, probíjí mi vnější vinutí ke kostře, uvažuji proto, že prostor mezi kostrou a cívkou zaliji silikonem, v místní drogerii je k dostání pouze běžný sanitární (bílý nebo průhledný).
Jakou může mít takový běžný silikon izolační pevnost? Horší/ lepší než epoxid, guma,PVC?

Druhý dotaz je na ionizaci, jak je to s její škodlivostí? Během opravování VN trafa osciloskopu cítím  docela hodně ionizovaného vzduchu (jako u velké staré kopírky), ve stejné místnosti i spím, samozřejmě větrám... Ale svého času jsem viděl někde v prodeji  zdravotní zařízení pro pomocné ionizování vzduchu... , že by ozon tedy neškodil, ale uzdravoval? :-D

Karel