problem s FTDI

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Únor 10 18:27:25 CET 2008

Mozna budu placat nesmysly, ale jestli ono to nebude tak, ze pokud pouzijete FT232R v zarizeni s vlastnim zdrojem, tzn. v rarizeni, ktere neni napajeno z USB mel by byt VCC spolu s VCCIO zapojen na zdroj v zarizeni a VBUS by mel byt pripojen pouze na Reset (pres odporovy delic)

>bry den, mozna mi nekdo poradi, jak se zbavit necekane funkce.
Mam FTDI232RQ zapojeny v aplikaci jako prevodnik USB/RS232. Takto to skutecne funguje, problem je s necekanym chovanim napajeni. Totiz:
Kdyz zapojim VCCIO na +5V tak se mi objevi relativne tvrde napeti na VBUS (+napajeni USB) cca 4,3V coz rozhodne nechci, protoze jednak jeho skratovanim se brouk odpali (vyzkouseno) a druhak pomoci detekce napeti na VBUS zarizeni rozpoznava, zda je USB pripojen nebo ne.

Zkousel jsem to obejit tak, ze VCCIO jsem pripojil misto na zdroj v zarizeni na VBUS. To moc nepomohlo, protoze pokud zvednu alespon jediny I/O pin FTDIcka do jednicky, tak ten pres  integrovanou ochrannou diodu napaji VCCIO a to zase napaji VBUS :-(
Zkousel jsem i "prasacky" VCCIO vubec nezapojovat (jen jsem na nej dal kondenzator) a to se chova jeste podivneji. Pokud neni USB pripojeno, je vse OK, ale jakmile pripojim USB tak se mi nevim kudy NEZAPOJENY pin VCCIO nakrmi na napeti USB -0.02V a to s tak nizkym odporem, ze pres pin TxD mi uzivi bez problemu ATmegu @ 12mA :-(
Ve vsech techto nastavenich mi zarizeni bez problemu pres USB komunikovalo...
Pro uplnost dodavam, ze VBUS a VCCIO skutecne, ale skutecne neni, vyzkratovano, a ze se mi takhle chovaji dva kusy.

Schema zapojeni je to nejjednoduzsi:
 vsechny zeme +TEST pripojeny na GND
VCCIO + reset zapojeno ??? puvodne na VCC zarizeni (LIION akumulator)
VCC    zapojeno na VBUS (+5V USB)
USBD- a USBD+ na odpovidajici vodice
 RxD a TxD do ATmegy
CBUS pripojen do ATmegy a nakonfigurovan jako PWREN#
vsechny ostatni vyvody nezapojeny

A ted mi nekdo vysvetlete proc se to tak chova a a jak se toho zbavit...

S pozdravem
Pajpach