Pri pondeli: MCU vs nejaky FPGA

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Neděle Únor 10 14:23:49 CET 2008

zalezi naozaj od konkretnej aplikacie. V MCU sa lahko realizuju
komplexne algoritmy, v CPLD/FPGA zase zlozita a rychla logika.
Ked budete chcet naprogramovat nejaku rozsiahlejsiu logiku do MCU tak
budu problemy s rychlostou a dlzkou programu, ked budete zase chcet
naprogramovat nejaku napr. riadiacu funkciu vo forme state machine do
CPLD/FPGA tak na kazdy stav bude treba min. jednu logicku jednotku (bud
makrocelu alebo slice). Ak pouzijete CPLD externu konfiguracnu pamat
netreba. Co sa tyka velkosti tak CPLD s 512 makrocelami su uz celkom
monstra. Neviem kde zacinaju FPGA, male som zatial nepouzival :-)
Co sa tyka dodavatelov tak aj na MCU aj na programovatelnu logiku
existuju mrte produktov od mnozstva firiem. Pokial naozaj nehladate
nieco technologicky najvyspelejsie kde dominuje Xilix a Altera. Male
obvody vyraba mnozstvo firiem.
Musite si naozaj napisat co chcete robit, ako rychlo to ma bezat a potom
sa mozte na zaklade argumentov pre a proti rozhodnut ktoru platformu
pouzit.
b.