Pri pondeli: MCU vs nejaky FPGA

Pavel KREJCI krepa76@gmail.com
Neděle Únor 10 13:00:56 CET 2008

Tezko se pri pondeli radi v nedeli :o)

Tezko vime co to znamena hodne. Pro nekoho je hodne 20 pro nekoho 100
malo...
Pokud cilovy program v AVR32 nema byt nijak zavratne slozity, muzete
uvazovat take o tom, ze implementujete procesor do FPGA. 32bit procesory
jsou nektere open source. Pokud jde hlavne o rychlost periferii a ne
vypocetni vykon, pak jako soft procesor mozna i vyhovi obycejne AVR nebo
x51, jejich free verze jsou na netu taky. Tato jadra v FPGA behaji i tak
mnohem rychleji nez jejich "silikonove" predlohy. (inspirace treba zde
http://opencores.com/browse.cgi/filter/category_microprocessor)

Troufam si tvrdit, ze FPGA bude mit dostatek posuvnych registru a i pinu v
porovnani s jakymkoliv procesorem. Free vyvojove nastroje byvaji konkretni
od konkretniho vyrobce. Byvaji sice omezene, ale na vetsinu veci to staci.

K FPGA bude potreba konfiguracni eeprom, takze cenova rozvaha by mela
pocitat cenu procesoru vs. fpga+pamet (pokud nepouzijete spartana 3 verze AN
od xilinxe ten ma konfiguracni pamet v sobe, ale zatim jsem nehledal kolik
stoji.
Xilinx je bez problemu dostupny u MES Praha, jak je to s Alterou nevim,
AVR32 me zatim taky nijak nelakalo.
Finalni rozhodnuti bude stejne na vas, protoze mate zdaleka nejvic
podrobnosti.

PK