O com doparoma ten XML chce byt, Was: Konfigurator - prosim o komentar

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Únor 6 23:16:17 CET 2008

--- Jan Waclawek <konfera@efton.sk> wrote:
> mode
> >

> To, to, presne si to vystihol.
> Tak ako uzivatela trebars v C nezaujima, ze scitanie long int s uchar
> znamena nejake presuvanie dat hore dole, hratky s rozsirenim toho
> ucharu atd.

Jasne. No nezavidim tomu, kto tie pravidla bude navrhovat :-P

> jedno
>
> Mno, mozno ano, mozno nie... :-) Ale neznie to zle.
>
> Este spat k tomu konfiguracnemu programu.
> V konecnom dosledku v nom musi byt
> - co a kam sa ma zobrazit v klikoido-oknoide
> - ked sa niekam klikne, alebo niekam inam nieco vyplni, co a ako sa
> ma ulozit v tom medzisubore
> - ako sa z medzisuboru vygeneruje zdrojak
>
> Nemusi to byt 1 subor, mozu byt 3 alebo hoci aj 50; len aby v tom bol
> nejaky poriadok.

Tu uz vobec nezavidim tomu... :-P

Som ochotny pomoct, ak budem vediet.

> Nie, nemusi to byt XML ani ini, moze to byt cokolvek.
> Na druhej strane sa mi cokolvek vymyslat nechce a v konecnom dosledku
> ak sa budem hrat na XML-oid, a ak VOBEC k niecomu dojde, nic nikomu
> nebrani tam plnohodnotny XML parser aj s chlpami narvat. Len to asi
> nebudem ja lebo sa mi to nechce a vobec to neznie ako sranda.

Toto znie rozumne. S Pascalom Ti naozaj nepomozem, ale v C++ som si
zacal robit taky vlastny program na upravu tych GPS XML-iek (gpx),
samozrejme s validaciou. Ono mi to zakapalo, ale dorazim aspon
parsovanie (Xerces parser) s vystupom povedzme do nejakeho logu, nech
vidno, ze to zije. Cele Ti to potom okomentovane poslem, aby si videl,
ze to nie je nic strasne. Zakladne funkcie na inicializaciu apod nebude
treba pre ine XML/XSD nijak menit, copy/paste - hotovo. Na parsovanie
elementov so subelementami mam zauzivane take struktury, kde si zmenis
mena a typy a je vystarano. Ako to ale pouzijes v Pascale... Nie je
problem aj z toho spravit DLL, ale neviem nic o formate / vytvarani
unitov a ci vobec je take nieco z DLL alebo k DLL mozne vytvorit...

> No a nieco blizke xml to aj tak bude okrem ineho aj preto, lebo:
> - musi to byt citatelny/pisatelny text
> - musi sa v tom dat zorientovat (t.j. to nesmie byt nejaky uplny
> bordel)
> - musi sa dat zapisat strom (toto viacmenej vylucuje ini)
>
> Ak navrhnes nieco ine, jednoduchsie a pritom krasne, dam sa nahovorit
> ;-)

No na toto je XML ako stvorene, aj ked asi uz vyzeram ako stara platna
:-)

miro

> wek

Be a better friend, newshound, and