O com doparoma ten XML chce byt, Was: Konfigurator - prosim o komentar

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Únor 6 22:47:42 CET 2008

>Radsej sa este raz opytam na vyznam tych 2 suborov, aby som to pochopil
>spravne.
>
>Ten prvy hlavny (XML) teda detailne popise vsetky periferie MCU? Napr.
>pri '51 v nom budu nadefinovane vsetky 4 mody timera0 a 1, atd atd?

Hruba predstava je spravna, o nieco jemnejsie vid nizsie.

>Potom ten medzisubor bude obsahovat to, ze uzivatel chce pouzit timer0
>v mode 2 a predvolbu do TH0 zvolil 100 (alebo nemusi ani vediet o mode
>2 a TH0, len sa nejak uschova, ze zvolil autoreload mod s pretecenim
>kazdych 5ms).

To, to, presne si to vystihol.
Tak ako uzivatela trebars v C nezaujima, ze scitanie long int s uchar znamena nejake presuvanie dat hore dole, hratky s rozsirenim toho ucharu atd.

>Tak? Ak zhruba tak, bolo by zbytocne vymyslat iny typ suboru. Ak jedno
>bude nakoniec XML, tak aj druhe...

Mno, mozno ano, mozno nie... :-) Ale neznie to zle.

Este spat k tomu konfiguracnemu programu.
V konecnom dosledku v nom musi byt
- co a kam sa ma zobrazit v klikoido-oknoide
- ked sa niekam klikne, alebo niekam inam nieco vyplni, co a ako sa ma ulozit v tom medzisubore
- ako sa z medzisuboru vygeneruje zdrojak

Nemusi to byt 1 subor, mozu byt 3 alebo hoci aj 50; len aby v tom bol nejaky poriadok.

>K tomu Tvojmu odhodlaniu napisat si vlastny "citac" XML. OK, je to
>Tvoje rozhodnutie. Len potom ozaj stoji za uvahu, ci ma vyznam hrat sa
>na XML. Validaciu podla schemy pri vsetkej ucte v realnom case neurobis
>(asi to ani nie je Tvojim cielom), no bez validacie sa cela vyhoda XML
>straca... To mozes rovno pouzit aj ini-file format, alebo nejaky
>vlastny format, ktory bude jednoduchsie programovo citatelny.

Nie, nemusi to byt XML ani ini, moze to byt cokolvek.
Na druhej strane sa mi cokolvek vymyslat nechce a v konecnom dosledku ak sa budem hrat na XML-oid, a ak VOBEC k niecomu dojde, nic nikomu nebrani tam plnohodnotny XML parser aj s chlpami narvat. Len to asi nebudem ja lebo sa mi to nechce a vobec to neznie ako sranda.

No a nieco blizke xml to aj tak bude okrem ineho aj preto, lebo:
- musi to byt citatelny/pisatelny text
- musi sa v tom dat zorientovat (t.j. to nesmie byt nejaky uplny bordel)
- musi sa dat zapisat strom (toto viacmenej vylucuje ini)

Ak navrhnes nieco ine, jednoduchsie a pritom krasne, dam sa nahovorit ;-)

wek