Konfigurator - prosim o komentar

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Únor 5 11:54:58 CET 2008

Teraz ma napadlo, ci Ty nemyslis uplne vseobecny konfigurator, uplne
nezavisly aj od typu MCU. No to by bolo asi najlepsie. Odhliadnuc od
typu cfg suboru by ten mohol vyzerat nasledovne. Pomozem si ale
XML-kom, lebo sa mi zda stale najlepsi :-) Napr. pre periferie
(symbolicke nazvy strielam):

<periferia> //viacnasobny element, vyskyt 0 - neobmedzene
  <name>TIMER0</name>
  <description>bla bla</description>
  <modes>   //viacnasobny...
    <mode>
      <name>0</name>
      <description>bla bla</description>
      <modifyregistry>
        <register> //viacnasobny...
          <name>TCON</name>
          <description>bla bla</description>
          <type>8</type>  //8-bit register
          <bits>
            <bit>
              <name>TM0</name>
              <description>bla bla</description>
              <bitNr>0</bitNr>
              <modify>set</modify> //nastavit dany bit
            </bit>
            <bit>
              <name>TM1</name>
              <description>bla bla</description>
              <bitNr>1</bitNr>
              <modify>reset</modify> //znulovat dany bit
            </bit>
            <bit>//pripadny dalsi
            ..
            </bit>
          </bits>
        </register>
        <register>//pripadny dalsi
         ..
        </register>
        <instruction>
          <mnemo>MOV</mnemo>
          <operands>reg,val</operands> //toto pisem len povrchne, treba
domysliet
        </instruction>
    </mode>
    <mode>  //dalsie mody
     ..
    </mode>
  </modes>
</periferia>
<periferia>  //dalsia periferia
..
</periferia>

Neslo by to nejako takto? Nazavisle od MCU, periferie akekolvek... To
najzlozitejsie - definovanie vztahov (napr. ta frekvencia X-talu vo
vztahu k medziam frekvencii timerov) - bude este treba domysliet, teraz
mi islo hlavne o univerzalnost.

No a este k XML: uz tu vidis typy "bit", "register", "bits",
"instruction", ktore si v scheme popises, co musia obsahovat, co mozu
(napr. "description"), ake typy hodnot maju nadobudat polozky a pod. Zo
schemy sa da automaticky v tych nastrojoch vygenerovat kompletna
dokumentacia jednym klikom, to je tiez pozitivum.

miro

Be a better friend, newshound, and
know-it-all with Yahoo! Mobile.  Try it now.  http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ