OT: Jaky LCDcko koupit..

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Únor 5 08:10:36 CET 2008

5.2.08, Jaroslav Meduna <jaroslav_meduna@conel.cz>:
> LCD maji obecne problem se zelenou a s homogenitou podsviceni. DVI je
> samozrejmost, ackoliv s kvalitni grafickou kartou a dobrym kabelem nelze
> rozeznat rozdil na analogovem kabelu od digitalniho (napriklad ale
> onboard grafika plus nekvalitni kabel budou rozmazane klidne pres 3
> pixly).

Musím potvrdit, firemní LCD DELL 19-ku mám připojenou VGA kabelem k
notebooku (předtím jsem měl stolní PC DELL s integrovanou grafikou,
chipset intel) a nevšim jsem si žádnýho rozmazání. Jenže DELLy jsou
asi jiná kvalita a cenová kategorie než třeba Acer.

Vlastně Acer 17ku mám doma a myslim že nějakej menší "duch" je v
obraze vidět, ale nevim jestli je to monitorem nebo kabelem - mám ho
navíc připojenej přes dataswitch, takže signál má v cestě několik
konektorů, dva různý kabely (jeden je obyč. Belkin za 90Kč) a v tom
dataswitchi jsou samotný dráty, takže i impedance vedení jde někam do
kopru. Asi můžu bejt rád, že se na to dá vůbec koukat ;)

> Jina situace je pri umyslu delat fotky pro tisk. Reknu tu
> trochu neobratne, nekamenujte me za to. Myslim si, ze pro kvalitni
> vystupy pro tisk je nejdulezitejsi faktor "sziti" a zkusenost s danou
> konfiguraci HW a SW, nez konkretni kvalita uvedeneho.

Pokud jde o věrnost barev fotek - LCDčka maj možnost nastavení různých
barevných profilů, případně i vlastní nastavení (nevím jestli všechny)
a v dávných dobách snad k nim výrobce dával nějakou barevnou
kalibrační kartičku, podle který si to uživatel moh nastavit. Tak mě
napadá, jestli tu kartičku nedávali i k někerým CRTčkům.

> Pokus o "joke" na konec: finalnim rozhodujicim krokem k
> vyhozeni CRTcka byla zmena stolu, na ktery se mi uz nevesel ;)

To snad je hlavní výhoda LCD, že je lehčí a zabírá míň místa, ne? ;-)

P.K.