OT: Jaky LCDcko koupit..

Jaroslav Meduna jaroslav_meduna@conel.cz
Úterý Únor 5 07:13:08 CET 2008

LCD maji obecne problem se zelenou a s homogenitou podsviceni. DVI je
samozrejmost, ackoliv s kvalitni grafickou kartou a dobrym kabelem nelze
rozeznat rozdil na analogovem kabelu od digitalniho (napriklad ale
onboard grafika plus nekvalitni kabel budou rozmazane klidne pres 3
pixly). U DVI me mile prekapilo, ze pri nenativnich rozlisenich je
interpolace pouzitelna (napriklad pro stare programy, ktere neumi
naticni rozliseni), na rozdil od hruz, ktere predvadeji nektere
notebooky. Na LCD delam pravidelne hodne fotek a necitim zadny problem,
pokud jde o prezentace na web, kde je nutne prehnat kontrast, sytost a
ostrost. Jina situace je pri umyslu delat fotky pro tisk. Reknu tu
trochu neobratne, nekamenujte me za to. Myslim si, ze pro kvalitni
vystupy pro tisk je nejdulezitejsi faktor "sziti" a zkusenost s danou
konfiguraci HW a SW, nez konkretni kvalita uvedeneho. Me osobne trvalo
dlouho, nez jsem se prestal vracet ke svemu staremu CRT EIZO a zacal
delat na LCD. Pokus o "joke" na konec: finalnim rozhodujicim krokem k
vyhozeni CRTcka byla zmena stolu, na ktery se mi uz nevesel ;)

J. Meduna

P.S. Asi bych si zase to CRTcko nekdy na fotky prinesl ...
P.P.S Z nabizenych dvou voleb bych si vybral Samsung, ma vetsi gamut