Konfigurator - prosim o komentar

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Únor 4 18:42:00 CET 2008

Zdravim vsetkych,

po vikende plnom zabavy by som sa rad vratil trosicka k veci.

Mam v umysle spachat nieco ako konfigurator (program, obvykle oknoidno-klikoidny, generujuci na zaklade nejakeho vstupu od uziivatela naznak programu, s cielom ulahcit pouzivanie specifickych sucasti a periferii) na mikrokontrolery. Ja viem, ze takychto uz existuje viacero - vo svete '51 napr. DAvE od Infineonu pre C8xx (a ine), Config2 od SiLabs pre svoje singleclockery, CodeArchitect pre LPC od NXP; a pre ostatne rodiny mcu su tiez podobne - ale rad by som si to vyskusal po svojom, a mozno trosicka inak.

Predstava je takato: majme dva nastroje, N1 a N2. Ako prvy sa pouzije N1, ktory je oknoidno-klikoidny, predstavi podrobnosti daneho mcu uzivatelovi a umozni mu urobit jeho volby. Vystupom z N1 je ludsky aj strojovo citatelnny subor (trebars ako .ini alebo xml alebo nieco take), ktory v pripade potreby je v urcitej miere editovatelny beznymi prostriedkami. N1 sa da opatovne pustit s tymto suborom na vstupe, aby sa dalo pokracovat v rozrobenom projekte.

N2 je commandline program, ktory z vystupu N1 vyrobi zdrojak (asm, C, cokolvek).

Do oboch nastrojov este vstupuje konfiguracny subor(y), urcujuci vzhlad a spravanie N1, a konkretny sposob ako N2 premelie medzisubor na vysledne zdrojaky.

Toto je samozrejme len velmi hruba predstava, napokon netvrdim, ze sa na to idem vrhnut hned teraz. Privitam vsak akykolvek komentar (a ano,  nevadi ze prve slovo komentara bude "Blbost..." :-) )

Dakujem

wek