OT na patek: Jak je to s amalgamem rtut + stribro?

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Pátek Únor 1 17:52:12 CET 2008

Zaklad vysvetleni je zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Eutektikum

Tekuta rtut difunduje do tech dalsich praskovych kovu (a kovy se rozpousteji
do ni) a vytvari tak slitinu, ktera ma vyrazne vyssi bod tani nez ma samotna
cista rtut. Tuhnuti neni otazka michani nebo nemichani, je to jen otazka
teploty a casu (proces difuze), pricemz myslim, ze v tomto pripade je zvyseni
teploty na 36°C oproti teplote okolniho vzduchu zanedbatelne. Cili doktor na
to ma vzdy cca 2 minuty, at je venku 20, nebo 30 a at mate horecku nebo
normalni teplotu.
To intenzivni michani se dela jen proto, aby se prasky dokonale promisily se
rtuti a slitina byla potom jednolita.

Jakub Serych