jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Úterý Prosinec 30 22:43:45 CET 2008

Pavel KREJCI napsal(a):

>Dostupnost zalezi na tom jakou ma poskytovatel programu licenci.
>Pokud ma evropskou, je to jedno kde koupite a kde sledujete.
>Pokud ma narodni, tak kartu prodaji nekomu, kdo ma trvale bydliste na
>uzemi statu.
>Ve spanelstine ale bude existovat urcite nekolik volnych programu a
>pokud jde jen o jazyk, mozna budou i volna radia.
>
>Placena karta (treba UPC) je koupi jednorazove a aktualizuje se pres
>satelit. Kdyz nemate zaplaceno, nedostanete novy kod.

Naproti tomu karta  Skylink ( nove pojmenovani CSlinku)  se koupi
jednorazove a pokud platite TV poplatky ( podminka aktivace)
uz zadne dalsi pravidelne poplatky neplatite a koukate na ceske
programy.  Priplacite, jen pokud chcete "nadstandardni" prg. nabidku (
HBO, porno atd... )
Stejne tak Gital - v podstate to same jako SKYlink, jen ruzne moznosti s
predobjednanim kanalu. Ja preferuji Tradetechnology ( SKYlink ) je tam v
zakladu asi neco navic. U Gital lze zas samostatne priobjednat jen
jediny kanal , ale podminky je dobre prostudovat na prislusnych web
strankach.
Aktualizece opravneni se opet deje pres SAT, kdyz neco objednate, tak
Vam to na katre "povoli" udelaji zaznam opravneni na sledovani onoho
programu.
Cela procedura toho  zapisu a update opravneni  je kryptovana a
momentalne je na kartach pouzity takovy "operacni" system, ze nelze  do
karty opravneni pridavat "doma".  Tohle totiz  v minulosti slo a i se to
ve velkem provozovalo treba na UPC kartach ( tez system CRYPTOWORKS jako
u SKYlinku) proto provider hromadne u klientu UPC vymenoval karty za
"bezpecnejsi". Samotny system Cryproworks je uz sice zlomeny ( cw algo
je známé) ale protoze se dekodovaci klice posilaji  kryptovane a z
novych CW karet   nejdou vycist, je  zatim system odolny. Dluzno rici,
ze pochazi od fy Philips.
Ruzne spolecnosti na svete  jeste provozuji ruzne kodovaci systemy,
nejznamejsi treba Viaces, Irdeto, Nagravision, Seca, Conax..... co
system, to jiny  modul, jina katra. Princip stejny - opravneni rozesila
provider  cilene dle sernum. karet. Nezaplatis, provider neposle
opravneni a nekoukas :-(
  Nektere prijimace maji univerzalni ctecky a umi "simulovat" vice
kodovacich systemu. Dokonce lze u nekterych "zlomenych" systemu emulovat
i vlastni dekodovaci kartu a cely proces dekodovani se pak deje sw primo
v prijimaci diky vhodnemu "custom" fw. Jednou za cas totiz "pirati"
nejaky ten system "zlomi" a  verejne uvedou dekodovaci postupy. Pak zas
provideri updatuji svoje kodovaci systemy a tak to jde stale dokola. To
jen pro informaci jak to  funguje ve svete DVB-S pay TV.
JaKub