Dobijeni autobaterie

Vláďa Anděl vaelektronik@vaelektronik.cz
Neděle Prosinec 28 18:33:46 CET 2008


Kdysi ještě za komančů jsem byl na školení od Akumy. Řešili tam problém, aby 
baterka vydržela co nejdelší dobu přebíjení - protože v autě je trvale 
přebíjená.Tehdy se mluvilo o 600 hodinách, netuším při jakém napětí. Ta 
baterka se v autě musí po nastartování dobít i na kratších cestách. U 
gelovek v UPS se nejspíš sledujou jiné parametry (baterky se konstrukčně 
liší od startovacích) a tak je asi výhodnější po nabití zdroj odpojit.
Anděl

----- Original Message ----- 
From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 28, 2008 5:54 PM
Subject: Re: Dobijeni autobaterie


Proč tedy moderní UPS po nabití zásadně vypínají nabíjení? Trvalé připojení
na zdroj stabilního napětí by přeci bylo jednodušší a levnější.

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
Tento problém má NiCd, u olova jsem o tom neslyšel. Ale vzhledem k tomu že
se Pb baterky používají v trvale dobíjeném režimu a není potřeba je (na
rozdíl od alkaliky) formovat, dost bych o tom pochyboval. A pokud vím,
trvalé dobíjení malým proudem se používalo u aut na vojně. Nebo je to zase
nějaká pověra?

From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
Malý proud umožňuje růst větších krystalů a zvyšuje odpor. Tento problém
mají snad všechny aku kromě LiXX a některých NiMH.

From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
A duvod?

Pavel Hudecek napsal(a):
> Moc pomalé nabíjení těm Pb aku nedělá dlouhodobě dobře.

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list