Dobijeni autobaterie
Vláďa Anděl
vaelektronik@vaelektronik.cz
Neděle Prosinec 28 18:33:46 CET 2008
Kdysi ještě za komančů jsem byl na školení od Akumy. Řešili tam problém, aby
baterka vydržela co nejdelší dobu přebíjení - protože v autě je trvale
přebíjená.Tehdy se mluvilo o 600 hodinách, netuším při jakém napětí. Ta
baterka se v autě musí po nastartování dobít i na kratších cestách. U
gelovek v UPS se nejspíš sledujou jiné parametry (baterky se konstrukčně
liší od startovacích) a tak je asi výhodnější po nabití zdroj odpojit.
Anděl
----- Original Message -----
From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 28, 2008 5:54 PM
Subject: Re: Dobijeni autobaterie
Proč tedy moderní UPS po nabití zásadně vypínají nabíjení? Trvalé připojení
na zdroj stabilního napětí by přeci bylo jednodušší a levnější.
PH
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
Tento problém má NiCd, u olova jsem o tom neslyšel. Ale vzhledem k tomu že
se Pb baterky používají v trvale dobíjeném režimu a není potřeba je (na
rozdíl od alkaliky) formovat, dost bych o tom pochyboval. A pokud vím,
trvalé dobíjení malým proudem se používalo u aut na vojně. Nebo je to zase
nějaká pověra?
From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
Malý proud umožňuje růst větších krystalů a zvyšuje odpor. Tento problém
mají snad všechny aku kromě LiXX a některých NiMH.
From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
A duvod?
Pavel Hudecek napsal(a):
> Moc pomalé nabíjení těm Pb aku nedělá dlouhodobě dobře.
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list