OT: Policie - was: Tak kdopak nam to poslal tenhle mail :-) ?

JD jirkonf@seznam.cz
Sobota Prosinec 27 13:13:09 CET 2008

Zdravim,

predem se omlouvam za OT.

Docela by me zajimalo, co by ste musel spachat, aby po vas zacala policie
patrat a opravdu si tyto udaje od ISP zjistila. Oni totiz co mam zkusenost
sou velmi neochotni cokoliv resit a treba kradez nestaci k tomu, aby si
zjistili polohu (taky ukradeneho) mobilu - uvedu priklad stary tyden:

Weekend vecer (patek), bavime se v jednom klubu v Brne, najednou dojde
pritelkyne, ze nema kabelku. Po chvili se zjisti ze chybi kabelky 2 a jeste
jedna bunda. Probehne prohledani vnitrku klubu - veci se samozrejme nenajdou.
Privolana policie ma nejvetsi pilno si "opsat obcanky" vsech co se tam
pohybuji, ale nejake sepsani protkolu, nedejboze snahu o reseni - to po nich
nemuzeme chtit - prislusnik neustale opakuje ze "zitra si to musite zajit
nahlasit na sluzebnu tam a tam, jinak se s tim neda nic delat". Argument, ze
v jedne z tech kabeli je stale zapnuty telefon (zkouzel sem jej prozvonit) a
tudiz ze by se mohli velmi snadno pokusit zjistit kde je konci opet vetou o
tom, ze je potreba zitra zajit na sluzebnu... Nic na tom nemeni pripominka,
ze zitra uz bude pozde a nenajde se nic a ze na to maji jako policie pravo.
Prislusnici odjizdi, obchazime okoli a v krovi o 100m dal nachazime obe
kabele vcetne vsech veci (mobil, mp3 player, doklady, klice, ...) - chybi
pouze hotovost coz bylo asi jen 300Kc a jedna z obcanek (pravdepodobne ji
zlodej odhodil jinde), bunda se samozrejme taky nenasla. Jdeme tedy dalsi den
na sluzebnu, u recepce je slusna pani zadajici zakladni udaje - jmeno, co se
stalo, zda byla volana 158ka a zda s nami privolani policiste neco sepsali.
Kdyz ji odpovidame ze ne, tak se pomerne divi, zepta se proto radeji jeste
jednou, potvrzujeme ze protokol nikdo nesepsal (i kdyz sme se na to ptali).
Sedame si a cekame na policistu. Ten prichazi, zustavam v cekarne a koukam na
zpravy, po asi 45minutach se vraci kamaradka a uz z dalky je videt nastvany
pohled... Kdyz zjistim, ze ji celou tu dobu lili do hlavy ze uz nezijeme za
dob komunismu, ze policie uz ztratu dokladu neresi (i kdyz toto byla kradez)
a ze mela jit v pondeli na urad si nechat vystavit novou obcanku a neprudit s
tim tady v sobotu vecer, je mi slusne receno na bliti. Vsak mesicne de jen z
me vyplaty asi 30 000 na provoz tohodle bananistanu, o co jde ze... Jeste ze
se nenechala odbyt a vydupala si papir potvrzujici kradez dokladu - zjistit
treba za pul roku ze ma pujcku by jiste nebylo moc prijemne a policie by byla
schopna maximalne prudit, ze ji nesplaci...

Co je vtipne, tak uplne se stejnym problemem prichazi v prubehu tech 45minut
co tam cekam asi jeste 3 dalsi lide, nejedna se sice o kradez kabelky, ale 1x
o kradez batohu a 2x penezenky vcetne dokladu, coz je v podstate totez.
Predpokladam ze i oni dostali "vyhubovano" za to, ze uposlechli pokynu
privolaneho policisty a prisly kradez oznamit na sluzebnu.

Z toho plyne: neco Vam ukradnou, policie to neresi, nema nejmensi snahu, ani
treba objet / obejit blok a podivat se, jestli tam ty veci nekde nelezi
(pripadne to aspon doporucit - me to napadlo jen proto, ze se znamemu nedavno
stalo neco podobneho, jak je videt funguje to - zlodeji seberou penize a
zbytek je pro ne usvedcujici = zbavi se ho). O kontaktovani operatora a
dohledani polohy telefonu nemuze byt rec. Misto toho Vas posle nekam, kde Vas
nasledne poslou do ...

Ale je mi asi jasne, ze kdyz M$ preda policii seznam IP s tim ze se tam
pouziva nelegalni SW, tak to budou pilni jak vcelicky, aby nekdo dostal
frcku "Za objasneni velkeho pripadu softwaroveho piratstvi mezinarodniho
meritka". Konecne porad de jen o penize, stejne jako v pripade te kradeze
kabelek :-(

JDrozd

---