Mini ITX - Intel D201GLY vs. Linux

Matus Straka matus@angiovis.com
Čtvrtek Prosinec 25 20:35:42 CET 2008

- Standardny SiS driver v distribucii Ubuntu/openSuSE nestaci, nepodporuje
prave ten SiS662 chip (ten specialny driver pre SiS662/Mirage*1 sa ale hlasi
ako driver pre SiS660/7xx). Nepamatam sa presne, ci verzia z intelovskych
stranok je ta, co mi nakoniec chodila, mozno ze tu co mam je z tohto
threadu:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=463077&page=5

- Mam obavy ze v tom openSuSE 11.x funguje prave ten VESA driver; ak napr.
pouzivanie Firefoxu je "utrpenie" pre pomalost skrolovania, tak bezi VESA (s
beziacim SiS662 driverom to funguje normalne); to iste aj v ubuntu.

- Myslim, ze nebolo treba nijake kompilovanie, daju sa stiahnut skompilovane
binarne subory.

- Na ten problem s 800x600 si matne spominam, aj na ten problem ze to
hlasilo ze driver ma nejaku chybu. A myslim ze je to indikator ze ste na
spravnej ceste. Pri 800x600 / 60 Hz  by mal uz bezat ten SiS662 driver, t.j.
Firefox v normalnej rychlosti.

Teraz sa treba hrat s nastavenim monitora (v xorg.conf). V openSuSe 10.2 sa
typ monitor dal naklikat cez SaX, ubuntu s tym tusim malo problem a tak sa
som nejaky cas hral s xorgconfig na prikazovom riadku.

To iste plati ak pouzijete xorg.conf z vyssieuvedeneho fora; treba zmenit
nastavenia monitora a jeho parametrov.

- To ze pri boote je vsetko OK je vdaka VESA driveru. A tie zvisle pruhy su
prave chyba v default SiS driveri (resp. v inak implementovanom hardveri
toho SiS chipu, vid komentare Thomasa Winischhofera / autora driveru).

D201GLY/D201GLY2 nie je zla doska, akurat Intel usetril na grafike (mohli
tam dat svoju vlastnu a nie SiS), sietovu kartu mohli dat 1gbit a nie
100mbit a ten integrovany Celeron nema ziaden powermanagement. Ale co by
jeden chcel za $70 ...

Matus