Mini ITX - Intel D201GLY vs. Linux

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Čtvrtek Prosinec 25 15:44:22 CET 2008

Tomáš Koželuh wrote:
> Linux prostě dodnes není OS pro klikače, kteří nic navíc neumí. To je akorát
> móda nahodit na PC linux a pak se před všema vytahovat, že jsem linuxový
> guru. Že ta instalace proběhla stylem mačkání tlačítka "Další", o tom se
> raději moc nemluv
Ale je. Jen to někdo musí pořádně nastavit. Když se to udělá dobře tak ono se to pak udržuje (i roky) tak nějak "samo". Můj malý router-web-prohlížeč web-file server tak funguje roky a zatím není síly spravit tam těch pár nedodělků. Prohlížejí si na tom web a občas něco napíší a něco si spustí i lidé kterým IT nic neříká a jsou zatím spokojeni. Jen to musí někdo nastavit.
Pro mě to win nejsou ani klikací. Raději jsem spustil dhcp server, než ve vistach nastavil síť. Prostě jsem to nedokázal, po pěti klicích jsem se dostal zpět na původní obrazovku a tak asi třikrát a pak jsem to vzdal. Návodům jsem nerozuměl. Co to proboha je za systém?!

Tedy to je docela základni předpoklad. Když už jste napsal dotaz .... :-)

> Takže bych doporučil zapátrat po nějakých postupech, jak správně zkompilovat
> modul, co je k tomu potřeba a podobně (to už tady dokonce proběhlo). Zas tak
> složitý to není. A až se nebude dařit kompilace, tak se prostě zeptat. Žádný
> učený z nebe nespadl, ale zase vodit uživatele za ručičku taky nikdo
> nebude...
Kompilace je až poslední možnost, v debianu jsou ovladače a píšou tam že pro všechny SIS. Do Ubuntu nevidím a jejich stránky jsou plné keců jak jsou skvělý ale jak co kde najít, to jsem nenašel.

Ale pro 8.04 jsem nic nenašel, tak to tam už podle mě bude.

ced