Mini ITX - Intel D201GLY vs. Linux

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Čtvrtek Prosinec 25 15:03:26 CET 2008

A beze kopírovaní to nefunguje? To znamená po instalaci? Je nainstalovaný balík xserver-xorg-video-sis?
Zjistí se to třeba příkazem

dpkg -l xserver-xorg-video-sis

balík může mít název také server-xorg-driver-sis, nevím přesně jak je to v Ubuntu.

pokud to máte instalováno objeví se podobný výpis jako:
<ced@fs>dpkg -l xserver-xorg-video-intel
Požadované=Neznámé/Instalovat/Odinstalovat/Odstranit/Nechat
| Stav=Ne/Instalován/Konfigurační soubory/Rozbalen/Nezkonfigurován/Nekompletní
| instalace/Očekávané spouštěče/Nevyřízené spouštěče
|/ Chyba?=(nic)/Nechat/Nutná přeinstalace/X=oba problémy (Stav,Chyba: velké písmeno=chyba)
+++-=================================-=================================-==================================================================================
ii  xserver-xorg-video-intel          2:2.3.2-2+lenny5                  X.Org X server -- Intel i8xx, i9xx display driver

akorát do  nebude intel ale sis (sis nemám:-)
Ty dvě ii na začátku jsou důležité.

Pokud v předchozí distribuci nebyl a máte naistalované to samé, tak původní ovladač nemusí fungovat, protože je jiná verze X serveru a v novějsí to již může být oficiální součástí X serveru.
Balík má popis že slouží pro všechny SiS XGI Volari karty, ať to už je cokoliv.

pokud nebude nebo nejsou ii na začátku zkuste napsat v konzoli, nebo jste to přepsal.
sudo apt-get --reinstall install  xserver-xorg-video-sis
co to udělá. Nevím odkud máte zdroj instalačních médií, pokud z DVD, tak vložte disk, pokud se sítě, tak před tím napište
sudo apt-get update
pak možná
sudo apt-get upgrade a plácat do enteru, on se vám aktualizuje systém.

Vím že to z programu synaptic to jde pro někoho přívětivěji ale pro mě je nějaký moc složité (osobní pocit, nic důležitého).
ced