Doporucte antenu na UHF TV pasmo?

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Úterý Prosinec 23 17:35:51 CET 2008

Odpovědi v textu.

>  Tak ja jsem stavel zesik na "OK3" a na vstupu to melo  4x dutinu, pte
> na vedlejsim kanale jeli nemci.
> Slo s tim odladit zvukovy doprovod a obraz byl v poradku. takze ostre to
> bylo dost.
>  A to bylo pred 15 lety, dalo se to udelat  doma na kolene.

Souhlas. S dutinou se to bez velkých potíží udělat dá. Ovšem udělat
dutinu tak aby se dala prodávat není jednoduché ani levné. A to je
přesně to co jsem napsal :-)).

> Tovarni asi vazne nebude za babku, ale da se to postavit a neni to problem.

Souhlas.

> Rekl bych, ze fazove zmeny v signalu nevadi. Urcite totiz vznikaji uz
> pri samotnem prijmu.  Navic se fazove vlastnosti zesilovace pri zmene +-
> 10MHz nebudou nejak drasticky menit..

Mýlíte se. Právě u takového úskopásmového zesilovače se fázové poměry v
propustném pásmu mění dost dramaticky. Zkuste si takový filtr nasimulovat.

> Souhlas, takove sito polske produkce  se zesikem je  nestesti.
>
> Ovsem treba v mem pripade si bez zesilovace neskrtnu. Na strese kanalova
> antena a obraz kostickuje. Sila signalu 14 procent , kvalita kolísá
> 25-504....
> Zesilovac 15 dB tohle zmeni na 38/95 a je to bez kostek.  Dulezite je,
> aby zesilovac nebyl sirokopasmovy a nevznikaly nejake produkty uz na
> vstupu diky nejakemu mistnimu silnemu vysilaci.

Souhlas. Neštěstí je, že neznalému člověku prodejci nabulíkují, že čím
větší zisk tím lepší. A tím si kupec zadělá na problémy. Pokud půjde o
úzkopásmový zesilovač, který je alespoň trochu dobře udělaný nemusely by
být problémy. Co s DVB udělají změny fáze v propustném pásmu opravdu
nevím. Pokud říkáte, že nevadí budiž - budu se tvářit že Vám věřím dokud
se nepřesvědším o opaku :-).

Problém je, že v této zemi pokud se řekne zesilovač, je tím obvykle
myšlen širokopásmový polský šunt za dvacet korun.

    Martin