Doporucte antenu na UHF TV pasmo?

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Úterý Prosinec 23 17:14:15 CET 2008

OK1UGA napsal(a):

>No, udělat na cca 500MHz kanálový zesilovač, který bude mít šířku pásma
>jen 8MHz není zrovna jednoduchý úkol.

 Tak ja jsem stavel zesik na "OK3" a na vstupu to melo  4x dutinu, pte
na vedlejsim kanale jeli nemci.
Slo s tim odladit zvukovy doprovod a obraz byl v poradku. takze ostre to
bylo dost.
 A to bylo pred 15 lety, dalo se to udelat  doma na kolene.

> Rozhodně by takový zesilovač nebyl
>právě levný.

Tovarni asi vazne nebude za babku, ale da se to postavit a neni to problem.

> Takový kanálový zesilovač bude jistě mnohem širší. Problém
>bych viděl spíše ve fázových vlastnostech. Ty se v propustném pásmu
>silně mění. Na analog to příliš vliv nemělo, ale pro digitál to asi bude
>smrt.

Rekl bych, ze fazove zmeny v signalu nevadi. Urcite totiz vznikaji uz
pri samotnem prijmu.  Navic se fazove vlastnosti zesilovace pri zmene +-
10MHz nebudou nejak drasticky menit..

>Obecně bych radil VYHÝBAT se jakýmkoliv zesilovačům kdykoliv je to
>alespoň trochu možné. Možné je to podle mě tak v 95% případů kde jsou
>zesilovače instalované.  Běžně prodávané zesilovače dokážou nadělat
>daleko víc problémů než užitku.

Souhlas, takove sito polske produkce  se zesikem je  nestesti.

Ovsem treba v mem pripade si bez zesilovace neskrtnu. Na strese kanalova
antena a obraz kostickuje. Sila signalu 14 procent , kvalita kolísá
25-504....
Zesilovac 15 dB tohle zmeni na 38/95 a je to bez kostek.  Dulezite je,
aby zesilovac nebyl sirokopasmovy a nevznikaly nejake produkty uz na
vstupu diky nejakemu mistnimu silnemu vysilaci.