Kompenzace kapacity koaxu

"Ing. K.Prokpek" kpr@seznam.cz
Ptek Prosinec 19 14:31:08 CET 2008

Nene, AD744ka je dost rychlej JFET operak na to aby zvladal daleko vic.
Citace z datasheetu :

        AC PERFORMANCE

    * 500 ns Settling to 0.01% for 10 V Step
    * 1.5 µs Settling to 0.0025% for 10 V Step
    * 75 V/µ Slew Rate
    * 0.0003% Total Harmonic Distortion(THD)
    * 13 MHz Gain Bandwidth - Internal Compensation Compensation
    *  >200 MHz Gain Bandwidth (G = 1000) External Decompensation
    *  >1000 pF Capacitive Load Drive Capability with 10 V/µs Slew Rate
      - External Compensation

Stále říkáte že je pomalý na frekvenci 1kHz a amplitudu 300mV ?

Jinak to aktivní stínění zní zajímavě, už jsme to tu rozebírali
dopoledne. Problém je že není jednoduché upínat horní konec stínění
koaxu, tak aby se kapacity kompenzovaly.
Svody působí kde co při tak malých proudech, nicméně hlavní adepti jsou
dielektrikum koaxu a vstupy do operáků. V daleko menší míře tam hrají
roli kapacity muxů a plošného spoje.

V příloze posílám jak to celé pracuje. MUX3 tam není osazen, pouze nápad
jak řešit horní koax a jeho stínění. Teoreticky by to šlo připojit
rovnou i před MUX1, ale obávám se zkreslení (Rds on, kapacity v muxu).

KPR