AVR a dva seriaky

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pátek Prosinec 12 09:30:19 CET 2008

Pro jednodussi veci je ale ASM porad lepsi - to se tyka HW aplikaci kde pracujeme s registry procesoru a hromadou bitu.

Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: Martin Moštěk
  To: HW-news
  Sent: Friday, December 12, 2008 9:00 AM
  Subject: Re: AVR a dva seriaky

  Dulezity je cil a ne nastroje - s tim nezbyva nez souhlasit, ale zkuste
  se na to prosim podivat i z pohledu efektivity sve prace. Pokud totiz
  budu delat vetsi projekt v C, tak cas nezbytne nutny k dosazeni uspechu
  bude nesporne kratsi, nez tvorba projektu v ASM.
  Toto sve tvrzeni rad dolozim praktickou zkusenosti ze zivota : Muj
  zamestnavatel je dodavatel leteckych pristroju a jeden tento typ
  pristoje (palivomer) byl vyvijen v ASM, doba na vyvoj byla 2 roky.
  Jelikoz se vsak ke konci vyvoje objevily jiste problemy (chyby v ASM v
  zavislosti na HW) byl nakonec obdobny palivomer postaven na jinem CPU
  ovsem v C. Vyvoj byl delan komplet znovu (na zelene louce) jinym
  clovekem, doba potrebna na vyvoj - 1 rok.
  Vim, ze jeden priklad nerika vse, ale kdyz si vypujcim Vase prirovnani -
  s elektrickym sroubovakem budu mit hotovo driv nez s rucnim.

  Nikomu nenutim C, pouze konstatuji, ze ASM jako takove je jiz mirne
  prezite, i kdyz pripoustim, ze se bez nej nebude nejspis nikdy obejit,
  napriklad v DSP pro FFT a podobne rychle zalezitosti.

  Cele toto moje psani od zacatku smerovalo k zastani se pisatele
  puvodniho subjektu, ktery spravne vypozoroval, ze s C je vyvoj mnohem
  snazsi, rychlejsi a pri pouziti dobreho C -> ASM prekladace i efektivni.
  Martin.