<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.5659" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Pro jednodussi veci je ale ASM porad lepsi - to se
tyka HW aplikaci kde pracujeme s registry procesoru a hromadou bitu.
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Michal Gregor</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=xtyca@seznam.cz href="mailto:xtyca@seznam.cz">Martin Moštėk</A>
</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, December 12, 2008 9:00
AM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: AVR a dva seriaky</DIV>
<DIV><BR></DIV>Dulezity je cil a ne nastroje - s tim nezbyva nez souhlasit,
ale zkuste <BR>se na to prosim podivat i z pohledu efektivity sve prace. Pokud
totiz <BR>budu delat vetsi projekt v C, tak cas nezbytne nutny k dosazeni
uspechu <BR>bude nesporne kratsi, nez tvorba projektu v ASM.<BR>Toto sve
tvrzeni rad dolozim praktickou zkusenosti ze zivota : Muj <BR>zamestnavatel je
dodavatel leteckych pristroju a jeden tento typ <BR>pristoje (palivomer) byl
vyvijen v ASM, doba na vyvoj byla 2 roky. <BR>Jelikoz se vsak ke konci vyvoje
objevily jiste problemy (chyby v ASM v <BR>zavislosti na HW) byl nakonec
obdobny palivomer postaven na jinem CPU <BR>ovsem v C. Vyvoj byl delan komplet
znovu (na zelene louce) jinym <BR>clovekem, doba potrebna na vyvoj - 1
rok.<BR>Vim, ze jeden priklad nerika vse, ale kdyz si vypujcim Vase prirovnani
- <BR>s elektrickym sroubovakem budu mit hotovo driv nez s
rucnim.<BR><BR>Nikomu nenutim C, pouze konstatuji, ze ASM jako takove je jiz
mirne <BR>prezite, i kdyz pripoustim, ze se bez nej nebude nejspis nikdy
obejit, <BR>napriklad v DSP pro FFT a podobne rychle zalezitosti.<BR><BR>Cele
toto moje psani od zacatku smerovalo k zastani se pisatele <BR>puvodniho
subjektu, ktery spravne vypozoroval, ze s C je vyvoj mnohem <BR>snazsi,
rychlejsi a pri pouziti dobreho C -> ASM prekladace i
efektivni.<BR>Martin.<BR><BR><BR>milan napsal(a):<BR>> Vidite. a pre ten
soft UART plati pravy opak - "nie je otazka ci sa <BR>> vratit od C k ASM,
ale otazka je kedy".<BR>> <BR>> Inac, vase argumenty su uplne pomylene.
Na kazdom projekte ma byt <BR>> dolezity ciel, a nie nastroje. Inymi
slovami - potrebujem dosiahnut <BR>> nejaky vysledok a podla toho
zvolim nastroje. Niekde staci <BR>> interpretovany BASIC, niekde C a niekde
je treba assembler.<BR>> <BR>> Uvediem iny ekvivalent vasej
argumentacie: Pouzivat obycajny srobovak je <BR>> prezitok, vsak mame
elektricke. A ak nieco praskne, dame tam hrubsi <BR>> material, ak sa
niekam nevleze, urobime vacsiu skrinu. A pritom s <BR>> obycajnym rucnym
srobovakom ziaden problem...pekna blbost, vsak? :)<BR>> <BR>> Ak
dovolite, aby o projekte rozhodoval nastroj, zatvarate si cestu pri <BR>>
hladani optimalnych rieseni - a vysledkom moze byt vzpominane video <BR>>
alebo DVD rekorder Samsung, kde pri vypinani sa 3 sekundy nic nedeje, <BR>>
potom sa objavi napis OFF a potom sa vypne.<BR>> <BR>> To, ze takyto
pristup je dnes bezny, patri medzi velke tragedie sucasnosti.<BR>> <BR>>
Tak, a mame flame na piatok :)<BR>> <BR>> Milan<BR>>
<BR><BR><BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>