Zarovky konci...

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Prosinec 9 08:44:00 CET 2008

-----Original Message-----

From:  "Rollfree" <rollfree@volny.cz>
Subj:  Re: Zarovky konci...
Date:  Tue 9. Dec 2008 0:37
Size:  758 bytes
To:  "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>

| Od: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>
|
| Co som chcel povodne povedat je, ze vzhladom na prevahu svietenia
| v zime je nejaka uspora elektriny tymi ziarivkami iluzorna ...

Ne, neni iluzorni. Uz to zaznelo v nekolika prispevcich, ale neni to tak.
Zarovka v zime sice vytvari vyuzitelne teplo, ale vytvari ho v blbem
miste, kde ho clovek vetsinou nepotrebuje.

JW: Budem tipovat: mate podlahove kurenie a tvrdite ze je uspornejsie nez radiatory.
Radiatory tiez vytvaraju teplo v blbom mieste (pri stene, kym ludia sa zdrziavaju v strede miestnosti) a este sa tym obvykle ofukuju aj okna) ale kupodivu to dost dobre funguje... Z toho hladiska "tepla vytvaraneho na spravnom mieste" by mali vyhrat tie ohrievace co fukaju teply vzduch, ak clovek trebars sedi, pricom by mali snimace a vypinali  by sa vzdy ak tam clovek pred nimi nie je; so snahou udrzat steny co najchladnejsie.

A navic ho vytvari draze - stejne mnozstvi tepla stoji z plynu 2-4x mene,
nez z elektriny (nemate-li samozrejme nejaky specialni primotopny
tarif a netopite-li jinak elektrinou).

JW: prepacte, ale to je dobra demagogia. To ste vynasobili nejaku tabulkovu vyhrevnost plynu s jeho kubikovou cenou, ze?

Pozrite, to je rovnako ako s plynom v aute, alebo trebars so spinanymi zdrojmi, aby sme sa aspon formalne drzali temy tejto konferencie. Nic nie je dokonale dobre. Niekde sa to "lepsie" vyslovene oplati, niekde je to vyslovene zle, a u vacsiny aplikacii je to zhruba egal, ako to aj skutocne rozlozenie sil ukazuje. Predstavte si, ze by si nejaky magor zobral do hlavy, ze zakaze linearne zdroje a klasicke trafaky: agenda sa da z toho spravit a navonok bude mat "pravdu", ze su uspornejsie.

wek