Krokove motory - spinani, mereni krouticiho momentu

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Sobota Prosinec 6 11:18:21 CET 2008

Ty neznáš klasický motor, kolik ti proboha je? Pravda, dneska se na to moc nenarazí, ale jak bych to popsal ... je to většinou hnědé barvy, obvyklá je i černá nebo šedivá. Vypadá to jako takový válec, na kterém je napájecí rozhraní, kterým to napájíš rostlinou potravou a vodou. Tento motor pracující na biomechanickém principu převádí bioenergii na pohybovou za pomoci rozhraní o  čtyřech tyčích s klouby, křiku a trošku toho domlouvání. Mají nevýhodu, že mají relativně malý výkon, moc do otáček to také není, ochotna pracovat je také nevalná, ale mnohem větší než u takzvaných sociálně nepřizpůsobivých lidí, má to velkou spotřebu i když to běží na volnoběh. Vypnou to sice jde, ale pak už to nenahodíš; je to na jedno použití. Produkuje to ekologicky závadný odpad, který se však dá ekologicky zpracovat. Většinou to v našich krajích řechtá, bučí nebo hýká. Názvy to to má jako valach, osel nebo vůl a nejsou to nadávky, jak si dneska dorost nesprávně domnívá. Vzhledem k současné krizi
 očekávám, že se tento druh motoru zase začne více využívat, tak dávej pozor, možná na nějaký narazíš.

Používá se po tisíciletí, tak si název klasický motor zaslouží.

Ale nějak mi není jasné co je to ten H můstek v tomto kontextu. Že by čtyřspřeží?
ced

P.S.: Omluvám se, nějak jsem se neudržel. Letos to bylo naposledy.