ne OT ! Kde máte teplou a kde studenou vodu !

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Pátek Prosinec 5 23:49:57 CET 2008

Tak to jste neviděl starší německé zásuvky. Tam by jste tu naší strčil jen za použití bicího nástroje (třeba kladiva). Oni totiž nemají díry. A když tak o tom přemýšlím, se dvěma dírami jsem se jich nevšiml, ale zase nemůžu vidět všechno, to by mě oslovovaly jinak. A když se vám to podaří, tak to nebude bezpečné.

Kladivo u jsem u německých zásuvek neviděl vůbec. Vlastně ano, ale to tam leželo páč jsem potřeboval domluvit jedné dřevěné bedně pár hřebíky. Ale viděl jsem u nich přechodky z našich na jejich, protože se jim nechtělo předělávat zásuvky. V holandsku jsme měli docela honičku, protože jsme si sebou vzali málo prodlužovaček a ty co tam měly neměly překvapivě díry. No a běhat po městě a shánět prodlužovačky v holansku je docela dobrá psina, páč holandsky neumím a anglicky jsem si prostě nevzpomněl a výrazu plugs box nějak nerozuměly.

Ale k věci. Některá strarodávná zařízení s propojená paralelními porty nevydržela, když byla prohozena fáze a nulák, například když byla napájen přeze "rozvojku", která obracela fázi s nulákem. Paralelní port odcházel do křemíkových plání honit elektrony.

Z bezpečnostního hlediska jsou obě zařízení v pořádku, ale prostě nevydržela.
ced