extralevny vyrobce PCB?

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Pátek Prosinec 5 15:08:55 CET 2008

Urcite mate pravdu o cemz jiste hovori i Vase zkusenosti, ktere jiste mate a
ani ja je nebudu zpochybnovat.
Delal jsem desky v dobe, kdy to tady nic moc nebylo. Kdyz jsme si nechali
udelat pametove desky k ZX81, tak nez je dodali, tak to byl "mrtvy pocitac".
Bylo nam to vycitano, ze je nepouzijeme, ale museli jsme jit dal. Nebylo to
pro firmu, ale jen pro trening lidi za firemni penize.
Kdyz jsem delal nejakou vyvojovou desku, kterou jsem chtel mit do druheho
dne hotovou, tak bud ji namalovat, nebo jsem pouzil "Propisot". To uz si
malokdo pamatuje. Dali se s tim delat i oboustranne desky i kdyz to bylo
slozitejsi a delala se nejdrive jedna strana a pak druha po vyvrtani. Deska
byla ale do druheho dne. I touto technologii fungovaly az do sve
technologicke smrti, coz u nekterych bylo cca 15 roku. Muj pametovy TX klic,
ktery tehdy obnasel pomerne dost obvodu funguje dodnes (cca od 1985). Ma
ruzne finesy, jako smycky pro vyzvy, pameti, dobry squeeze key. Nahravani do
pameti s prvnim dotykem klice a volitelnou pauzou za nahravkou, ktera se
dala shodit s prvnim dotykem klice radisty  navazat spojeni rucne.  Ten
propisot se musel nanaset dvakrate na stejne misto. Desky se delaly v
kyseline s tabletami kyslicniku.
To jen tak, jak jsme to museli tenkrate delat pokud jsme nechteli nekolik
mesicu cekat.
Jindra Polivka