OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

Úterý Prosinec 2 00:26:09 CET 2008

Já bych sluneční elektrárny až tak neodsuzoval. Koukněte na rozlohu hor na
jihu Španělska a na hustotu osídlení. Myslíte že někoho přinutíte bydlet ve
3000m kde je ve dne strašné vedro a v noci i v létě skoro mrzne, nic tam
neroste... ? Oblačnost je tam minimální, je to dost blízko rovníku a
sluníčko tam má sílu. taky tam už běhá sluneční elektrárna s výrobou páry. V
těch horách mají i dost větrných elektráren a věřím že jsou mnohem
efektivnější než u nás.
Anděl

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, December 01, 2008 9:34 AM
Subject: Re: OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

Me se slunecni elektrarny vubec nelibi at uz pracuji na jakemkoli
principu - jsou totiz narocne na prostor, ktereho je cim dal mene. Navic
je problematicka udrzba tech samotnych zrcadel - rychle se zrcadla spini
a klesa ucinnost. V mori a jeste neavic pod vodou by to nikomu neprekazelo.

Ona ta elektrarna v mori (stejne jako vetrna) je vlastne stejne slunecni
  elektrarna. Akorat jako kolektor je vyuzita prirodni a prirozena
plocha more.

Radek Vicek