Vyhody a nevyhody PC/x86 ako "big embedded" platformy, was:Logovani RS232

petrkubac petrkubac@802.cz
Neděle Srpen 31 08:07:14 CEST 2008

V konferenci robotiku probiha prave diskuse jestli se vyplati ridit hobby
roboty pomoci Asus EEPC....
Dovolil bych ssi reprodukovat co jsem psal robotikum, protoze to plati
univerzalne.

V praci kdyz obcas koupime laboratorni pristroj a on pri startu ukaze WIN
LOGO a vubec je videt, ze je to "obalene PC" tak z toho nejsem dvakrat
odvazany, protoze to znamena problemy  a to dvojiho druhu
1. Urcita nesikovnost PC v realtimovych aplikacich, dlouhy boot time, sem
tam vam vyskoci presypaci hodiny, kdyz se to moc nehodi atd, sem tam chyby
operacniho systemu nahromadene za leta pridavani featur bez ladeni chyb
atd...
2. Casto se vyskytujici problem, ze na zacatku vyvoje pristroje meli
vyvojari firmwaru na stole PC vykonove srovnatelne s PC v pristroji a
napsali primereny firmware, ovsem takovy pristroj se vyrabi mnoho let, takze
programatori upgraduji sve stolni PC a na nich vyrabeji firmware, ktery je s
kazdym upgrade pomalejsi a pomalejsi.

Mozna ani jedna poznamka neplati pro takove low level veci jako jsou routery
atd, ale stejne ARM nebo MIPS se mi v routeru libi vice.

Zdravi Petr Kubac