Vyhody a nevyhody PC/x86 ako "big embedded" platformy, was:Logovani RS232

Rollfree rollfree@volny.cz
Neděle Srpen 31 00:13:18 CEST 2008

Taky mi sel rukama nedavno jeden podobny kousek - printserver
Edimax PS-3207U a chipem RDC R3210-X. Je to 486-kompatibilni SoC.

Ja jsem si jeho pouziti tehdy vysvetloval tak, ze chteli jeho integrovany
USB host na 480 Mbps. Bezne levne SoC myslim USB host nemivaji,
nebo jenom 12 Mbps (napr. Edimaxem jinak  casto pouzivany ADM5120
s jadrem MIPS). Nekteri vyrobci to resi pripojenim dalsiho brouka,
napr. konkretne Asus pouziva i ze sveta PC bezny radic VIA VT6212
(vyuzivajic tak toho, ze jejich SoC Broadcom ma PCI interface).

Vykonove to neni nic moc. Ten RDC R3210 ma (i kdyz podle pofidernich
testu) vykon 30-50% napr. toho jiz zmineneho ADM5120.

rollfree

******************************

Od: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>

Domov som si pred asi rokom kupil nejaky noname rydzo cinsky router za 600 slovenskych, a rozobral som ho, samozrejme ;-) , aby som videl co mi za tie peniaze dali. Bol v tom nejaky rydzo cinsky procesor, ku ktoremu som nevyhrabal takmer nic, iba to, ze je instrukcne 8086 kompatibilny.

Robia sa aj ine, o nieco tucnejsie zalezitosti, pred nejakym casom som mal v ruke take pidiPC zalozene na niecom 286-kompatibilnom od ALi (AcerLab), no a napokon aj to spominane Geode. Ale toto bolo prvykrat co som videl '86 kompatibilnu vec pouzitu ciste ako nePC embedded procesor (samozrejme som toho este vela nevidel...)

Tipujem, ze dovody su tie iste ako horeuvedene: moznost ladit na beznom PC s bezne dostupnymi vyvojovymi prostriedkami.

wek