piatok: magic switch

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Srpen 30 06:05:15 CEST 2008

Zdravim,

> Toto mohlo celkom dobre fungovat. Mainframe boli plne drotov a konektorov
> a spojov, a lahko sa mohlo stat, ze nejaka zem uletela na nejakom ciastocnom
> studaku - to muselo byt tazko zistitelne. Niekomu proste ten kram nefungoval
> dobre, tak tam dorobil ten drot ktorym "vylepsil" zem na kostru; ale isty si
> nebol, tak to dal na prepinac; no a nalepil tam tie srandovne napisy.

No, on ten clanek je bohuzel prevypraveny a zkraceny, v tistenem vydani
Hacker's dictionary je mnohem lepsi varianta, ale z obou dvou vyplyva, ze
do toho prepinace vedl jen JEDEN drat, a to zem. Takze pokud odnekud vyvedu
zem a privedu ji do prepinace, z nej ji dale ale uz nevedu, tak by ten
prepinac nemel mit zadny efekt, zandbam-li ovsem prodlouzeni tohoto "pahylu"
o par mm pri sepnuti spinace, coz vede k nepatrnemu zvyseni kapacity, ktera
muze rozladit nejakou parazitni rezonanci nejakeho dratu a tim privodit nebo
naopak zamezit malfunkci systemu. Ale ze by to bylo prave tim, se mi zda
nepravdepodobne.

> Ja osobne mam rad, ak ma zariadenie alebo program v sebe nejaku pointu,
> fintu, a moze byt aj bylku zlozitejsia. Ale zahady takehoto druhu z hlbky
> duse nenavidim a neznasam. Pre toto som aj mizerny servisak, lebo sa nesnazim
> veci opravit ale prist na to, preco nefunguju.

Ano, tomu rozumim :-).

Pochlubim se ale, ze jsem mel taky takovy "magic switch" - kdyz jsem byl maly,
mohlo mi byt tak 8, hral jsem si se zakladnimi obvody doma na gauci pred
televizi a zjistil jsem, ze kdyz manipuluji s obycejnym lustrovym vypinacem, ze
ktereho mi vedly 2 draty asi pul metru dlouhe, ale nikam nezapojene, tak se
skube v televizi obraz. Chvili jsem si s tim hral a po nalezeni optimalni
polohy dratu jsem sepnutim vypinace dociloval spolehliveho rozpadu obrazu v TV
na libovolne dlouhou dobu :-). Nutno rici, ze tehdy jsme prijimali TV z Petrina
(na ktery jsme meli primou viditelnost) na kus dratu misto poradne anteny a ze
ty kousky dratu u vypinace byly zrejme zrovna tak dlouhe, ze pri sepnuti
vytvorily nejaky ladeny element, ktery zpusobil nejaky odraz ci jinou deformaci
pole v mistnosti, vedouci az k rozpadu synchronizace (on ten obraz nebyl nijak
moc kvalitni ani kdyz jsem mu "nepomahal" :-) ).

Kdyz jsem se tehdy ptal rodicu, cim to je, tak jen nevericne kroutili hlavou
a vysvetleni nepodali :-).

S pozdravem Pavel Troller