Logovani RS232

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Srpen 30 00:24:33 CEST 2008

>Ono terminalu pro DOS bude dost, ale pokud to ma byt
>k nejakemu smysluplnemu logovani, tak bych spis ocekaval
>uplne jine vlastnosti, nez vypisovani na obrazovku. Zvlast
>pokud to ma nalogovat nekolik GB dat a jet dlouhou dobu.
>Pak je treba hlavne resit casove znacky a nejake
>deleni/rotovani vystupnich souboru. Proto se mi zdalo
>lepsi to napsat.

Ano.

>Pouzije-li se UART s FIFem (tj. 16550 compatible), tak tam
>je na obsluhu opravdu hodne casu. Obsluhu pro UARTY jsem
>psal dostkrat a popravde receno jsem nikdy nemel problem
>s registrovou kompatibilitou.

Ja som tu obsluhu pisal len parkrat a nikdy v ASM; ale kolega si to za tie roky niekolkokrat zlizol. Uz si nepamatam presne detaily - jedno z nich bol urcite nejaky multi(8?)port od MOXA, to uznavam ze je daleko od standardnej 16550, ale problem bol tusim aj s nejakym UARTom integrovanym v southbridge (SiS?). No ano, nie je to 386...

U tej 386 by zase nemal byt problem kupit normalnu ISA kartu so skutocnou 16550, to je tiez fakt.

>Temer vse bylo v ASM a samozrejme
>primym pristupem na HW (coz se opet samozrejme vymsti
>pri pripojeni treba pres USB/serial, ze).

No, u tej 386SX/25 snad USB nebude taky ozehavy problem.

> [...]
>vadi, tak to bude SW. Ale ten neni povinny. Delal jsem nekolik
>veci na PC bez OS, dokonce mam jednu aplikaci, ktera
>bezi na PC bez BIOSu. Misto puvodni BIOS ROM je EPROM
>bud s vlastni aplikaci nebo se zavadecem, ktery si pak aplikaci
>nahraje do RAM. A krome ni tam nebezi samozrejme nic jineho.
>V tomto bezBIOSoem rezimu mi to ale behalo jen na starsich PC,
>ke kterym jsem byl schopen sehnat dokumentaci k pouzitemu
>chipsetu. Jinak vyvijene to bylo jeste za stare dobre doby
>puvodnich PC AT, u kterych se deska (tj. chipset) nemusel

Toto je vlastne cela bolest PC. Aby ta hromada nesudrznych koncepcii drzala pohromade, je tych vrstiev privela. Vsetko pekne funguje ak mate moznost pouzivat stale ten isty hardware, ale inak je to vlastne bez tych BIOSu a ovladacov, ktore to zlepia, viacmenej beznadejne.

>Tady se chce obsluha disku, takze nejake prerusovani bude.
>Ale pri delce FIFO 16 znaku v 16550 je to v poho.

A date za to ruku do ohna?
Ja viem, je to overkill takze staci mavnut rukou... ;-)

>P.S. Pobavila me na zminka o mysi na DOSovem PC. Jasne,
>je to mozne, ale moc pouzitelne ne.

Nerozumiem - ak pripojim mys na PS/2 a ak sa nou bude machat, tak to prerusenia bude hadzat, alebo sa mylim?

wek