Logovani RS232

Rollfree rollfree@volny.cz
Pátek Srpen 29 23:43:02 CEST 2008

Ono terminalu pro DOS bude dost, ale pokud to ma byt
k nejakemu smysluplnemu logovani, tak bych spis ocekaval
uplne jine vlastnosti, nez vypisovani na obrazovku. Zvlast
pokud to ma nalogovat nekolik GB dat a jet dlouhou dobu.
Pak je treba hlavne resit casove znacky a nejake
deleni/rotovani vystupnich souboru. Proto se mi zdalo
lepsi to napsat.

Pouzije-li se UART s FIFem (tj. 16550 compatible), tak tam
je na obsluhu opravdu hodne casu. Obsluhu pro UARTY jsem
psal dostkrat a popravde receno jsem nikdy nemel problem
s registrovou kompatibilitou. Temer vse bylo v ASM a samozrejme
primym pristupem na HW (coz se opet samozrejme vymsti
pri pripojeni treba pres USB/serial, ze).

Jeste k tomu nazoru na PC jako ne-realtimovemu nastroji:
PC za to nemuze (nebo ne moc). Pokud neco RT zpracovani
vadi, tak to bude SW. Ale ten neni povinny. Delal jsem nekolik
veci na PC bez OS, dokonce mam jednu aplikaci, ktera
bezi na PC bez BIOSu. Misto puvodni BIOS ROM je EPROM
bud s vlastni aplikaci nebo se zavadecem, ktery si pak aplikaci
nahraje do RAM. A krome ni tam nebezi samozrejme nic jineho.
V tomto bezBIOSoem rezimu mi to ale behalo jen na starsich PC,
ke kterym jsem byl schopen sehnat dokumentaci k pouzitemu
chipsetu. Jinak vyvijene to bylo jeste za stare dobre doby
puvodnich PC AT, u kterych se deska (tj. chipset) nemusel
programovat vubec.

Tady se chce obsluha disku, takze nejake prerusovani bude.
Ale pri delce FIFO 16 znaku v 16550 je to v poho.

rollfree

P.S. Pobavila me na zminka o mysi na DOSovem PC. Jasne,
je to mozne, ale moc pouzitelne ne.

Od: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>

Pozor, vyrusovat ho bude zapis na disk (plus prerusenie od timera, a ak nejake hovado bude dobat do klavesnice ci mykat mysou, tak aj od nich).

Zarucit vysledky na PC je hodne, hodne tazke. U PC je tendencia riesit real-timeove problemy kombinaciou overkillu a mavnutia rukou.
Znova pozor, obsluhovat seriak v DOSe nie je az take trivialne, nie su totiz standardne ovladace. Aj ked je vacsina UARTov dost dobre 16450 kompatibilne, uz so 16550-kompatibilitou (t.j. spravanim sa FIFO) mozu byt uz drobne avsak neprijemne problemiky.

A este pripominam co som tu uz xkrat spomenul, niektore superIO od Winbondu (a tie su velmi popularne najma na 386kach) maju buggy UART ktory ked sa mu nasypu rychle vadne byte za sebou, tak sa blbec zasekne.

Ale vcelku to je cesta. A snad ani nic pisat netreba, povedal by som, ze nejaky ten terminalik by sa mohol pre DOS najst...

wek