Re: OT: Pracovní deska v kuchyni - dubový masiv

gatilo gatilo@centrum.cz
Pátek Srpen 29 18:04:13 CEST 2008

 29.8.2008, 17:51:09

Nemate tak upne pravdu. Pod nazvem "napousteci olej" se prodavaji
ruzne prirodni oleje nebo jejich smesi, popr i necim aditivovane.
Hlavni slozkou skutecne byva lneny olej nebo fermez.
Bezna lakyrnicka fermez obsahuje cca 20% nejakych rozpoustedel,
nejcastej technicky benzin, takze trochu smrdi a nez benzin vyprcha,
tak to neni zrovna zdravotne koser. Dale obsahuje tzv. sikativy pro
urychleni "schnuti". Drive se pouzivaly ponekud jedovate soli kobaltu,
dnes uz se to dela jinak, snad se pry na lneny olej pusobi ozonem,
nebo neco takoveho. Takze stare zasoby fermeze nekde ze sklepa asi
nebudou na pracovni desku do kuchyne upne vhodne.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz