Logovani RS232

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Srpen 29 15:04:19 CEST 2008

>Tak ze jsem to cislo uvedl.

Aha. No, ja som sypal natvrdo 115200 pri 115200 ;-) ale len asi pol megabyte jednorazovo, s "rucnym" spustanim toho zariadenia (t.j. tam nebol problem si terminal pustit predtym este kym nesli data). Ten komp bol nejaky PIII/866/W98, UART bol klasicky z winbondovskeho superIO, uz sa nepamatam presne ale asi to bol nejaky LPC. Nech je ako chce, bez hardwaroveho handshaku sa stracali znaky, a ako vravim jediny windouzovsky terminal co to vobec zvladol bol ten realterm (a vlastne aj ten copy :-) )

>Ja tam datovy tok pres 62 kbps pri rychlosti
>115kbps. Vim ze je to uz celkem dost na hrane, nekdy se terminal chytne
>spatne kdyz se spusti nacitani ve spatnou chvili, ale zaprve k tomu
>nikdy v paxi nedojde aby zarizeni nabehlo uz jako prvni a za druhe neni
>jina moznost, uz takhle ziskavam polovinu nebo spise desetinu dat ktere
>bych potreboval, ale neni sila dokopat se k tomu udelat v FPGA
>Ethernetovy radic (i kdyz mam PHY vrstvu na desce) a k tomu vytvorit
>software do PC. Mimo "standardni" rychlosti UARTu tyk jit nechci i kdyz
> [...]

IMHO, ak by Vam islo dosiahnut tych 200Mbps (alebo hoci aj 1MBps, co este teoreticky dost vela PCckovskych UARTov vie - pozor, nie prevodnikov urovne, ta rychlost je na 115200 obmedzena normou kvoli strmosti hran)), idete na to tak trocha zo zleho konca. PC nie je realtimovy stroj, notabene s multitaskovym OS, takze nejake drobne zakuckanie a falat dat mate v tahu. Ja osobne by som sa na nejaky ethernet vybodol a kupil by som si nejaky ozajstny datalogger so zarukami - nemam skusenosti ale verim ze take su, mozno aj robene priamo tu v CS -  mozno este aj ten UART by sa dal vyhodit a pouzit prachsprosty shiftregister alebo take nieco. Hardcoristi by to IMHO mastili rovno z FPGA do IDE... ;-)

Ale mozno som len zbytocne naivny...

wek