brzdeni s rekuperaci u bldc motoru

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Srpen 22 10:25:13 CEST 2008


Dále bych to upřesnil konstatováním, že indukované napětí je nižší při 
jakýchkoli otáčkách, na které se motor mohl sám roztočit. Vyšší napětí hrozí 
jen tehdy, pokud otáčky dále zvýší nějaká vnější mechanická příčina (např. 
ve vozítku jedoucím z kopce).

PH

From: "Pavel Brabenec" <pbrabenec@centrum.cz>
No pokud chci brzdit i při malých otáčkách tak  mám napětí na motoru menší 
než napětí baterie.
Takže ten step-up aby energie šla natlačit do baterie.
______________________________________________________________
> Od: hobby@rq-elektronik.sk
>ked brzdite tak smer toku energie je z motora do baterie. teda pri
brzdeni bez nejakeho paralelneho rezistora je na motore stale vacsie
napatie ako na baterii - rekuperacia. nevidim zmysel davat tam step-up
menic, lebo by vlastne nemal kedy fungovat
>
>aspon ja si to takto predstavujem ;-)
>
>Pavel Brabenec wrote:
>> Zdravim konferenci,
>> > mám postavený regulátor pro senzorové řízení bldc motoru a rád bych
ho doplnil funkci brzdy s rekuperací energie do baterie.
>> Snažil jsem se vygooglit informace ale marně. Pokud někdo brzdí tak
pouze usměrněním diodama v můstku a připojením rerzistoru na stejnosměrnou
větev.
>> Jak udělat zpětné dobíjení? Napadlo mě použít další 3f usměrňovací
můstek za ním step-up měnič. Při napětí z motoru větším jak napětí baterie
se využijou diody v tranzistorech v můstku a při nižším přidané diody a
step-up měnič.
>> Je v tomto nápadu někde nějaká zrada? 




Další informace o konferenci Hw-list