Volba zdroje z 230 V par mA s trvalym provozem

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Srpen 21 01:13:57 CEST 2008

Reknu to asi takto, pokud pouziji linearni stabilizator z 12V na 5V 50mA tak na sekundaru sezereme 0,6VA,pokud pouzijeme step-down z ucinnosti 80% sezereme jen 0,3VA. Mame zde usporu 0,3VA. Pri orietacni cene 35Kc/Wat rok zde mame usporu ~10Kc/rok a step-down reseni mi vychazelo o cca 40Kc draz nez TS317 za 5Kc. Pokud jsem zvazil problemy spojene s step-down tak jsem se na to vybodl a do 100mA pouzivam vyhradne TS317.
Nicmene nedavno jsme videl cinskou desku na ktere byly 3 stepdown zdroje s LM2574 a cena cele desky vcetne toho co zdroje napajely byla nizsi nez 10$, za to unas nepostavim ani ty tri zdroje :-)

>Co je pro Vas nechutne draha SMD civka? Cca 10kc? To je cena male civky
>z nejake nedavne nabidky na sto kusove mnozstvi.
> nevalne zivotnosti elitu
>

>To je zajimava volba, cena 300kc je jeste snesitelna, to trafo u Mamuta
>stoji skoro 100kc. I kdyz otazka je jestli se mi na spotrebe ty dve
>stovky vrati... Mate prosim na nejake konkretni vyzkousene odkaz? Dik

Testoval jsem nekolik pidi toroidu do DPS, od 1.6VA do 5VA a zkusenoti veskrze pozitivni. Pidi toroidy ma v nabidce napriklad Semic, ale dostupnost neni ani u nich nejlepsi.