DS18B20

Martin Záruba swz@volny.cz
Čtvrtek Srpen 7 13:01:58 CEST 2008

Mam 10 ks DS18B20 na sbernici pres 30 m dlouhe, nestinene. Pouzivam
dvoudratovou sbernici, tedy "parasite power". Pullup rezistor mam 2k7.
Ovlada to AT89C2051. Vse funguje od napajejiho napeti 2,3 V ale teplomery by
mozna sly jeste nize, ale prestane pracovat procesor. Musite mit nejakou
chybu v datech nebo casovani. Poslete snimek z osciloskopu. Ty teplomery
snesou docela dost mimotolerantni hodnoty, nez prestanou pracovat. Proslo mi
jich rukama pres 200 ks a ani jeden nebyl vadny, ale presto pokud muzete,
zkuste jiny.

Martin Zruba
----- Original Message -----
From: <kral.j@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, August 07, 2008 11:42 AM
Subject: DS18B20

Řeším měření teploty pomocí DS18B20 a protože se ozývám, je zřejmé, že
neúspěšně. Přitom se jedná o zapojení bez záludností, protože používám
klasické napájení (i když jen 3,3V).
Pullup rezistor jsem nejdříve zapojil 1 kOhm i při vědomí, že to není
doporučovaná hodnota. Na osciloskopu je však vidět, že odeslání signálu
reset včetně a znaku CCh je OK, ale další znak 44h je nějaký divný v  "0".
Hodnota v "1" odpovídá napájecímu napětí.
Když jsem zvětšil hodnotu pullup na doporučovaných 4k7 (ale se stejným
výsledkem jsem vyzkoušel i 3k3) vidím na osciloskopu zásadní změnu. Zmizely
podivnosti v "0", ale rozkmit signálu je pouhých 0,6V !!!!!!!! a navíc čidlo
neodpovídá na reset (ale tomu se za dané situace nedivím).
Je mezi přítomnými někdo, kdo toto čidlo provozuje na napájení 3,3V a mohl
by k tomu něco poradit?
Ještě by to asi chtělo vysvětlit, jak je to divné v "0". Na osciloskopu
vidím, že nejdříve při sestupné hraně od masteru klesné hodnota skutečně až
na 0V a po cca 40us se zvýší na 0,1V. To je hodnota podle mě správná,
protože odpovídá i nule v předchozím znaku a resetu. Aby toho ale nebylo
málo. První jednička ve znaku 44h má být jako "0" po dobu 10 us (zkoušel
jsem i 5us), ale prostě trvá vždy 40us. Druhá jednička ve znaku je OK.
Abych nebyl v podezření, z masteru mi leze opravdu to co chci, takže to dělá
určitě to čidlo.