DS18B20

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Čtvrtek Srpen 7 12:41:14 CEST 2008

> hodnota. Na osciloskopu je však vidět, že odeslání signálu reset
> včetně a znaku CCh je OK, ale další znak 44h je nějaký divný v  "0".
> Hodnota v "1" odpovídá napájecímu napětí. Když jsem zvětšil hodnotu
> pullup na doporučovaných 4k7 (ale se stejným výsledkem jsem vyzkoušel
> i 3k3) vidím na osciloskopu zásadní změnu. Zmizely podivnosti v "0",
> ale rozkmit signálu je pouhých 0,6V !!!!!!!! a navíc čidlo neodpovídá

Těch 0,6V je odkud kam? Můžete poslat obrázek z osciloskopu?

> na reset (ale tomu se za dané situace nedivím). Je mezi přítomnými
> někdo, kdo toto čidlo provozuje na napájení 3,3V a mohl by k tomu
> něco poradit? Ještě by to asi chtělo vysvětlit, jak je to divné v
> "0". Na osciloskopu vidím, že nejdříve při sestupné hraně od masteru
> klesné hodnota skutečně až na 0V a po cca 40us se zvýší na 0,1V. To

To bude saturační napětí spínače v Dallasu - tj. log.0, kterou se snaží
vysílat.

> je hodnota podle mě správná, protože odpovídá i nule v předchozím
> znaku a resetu. Aby toho ale nebylo málo. První jednička ve znaku 44h
> má být jako "0" po dobu 10 us (zkoušel jsem i 5us), ale prostě trvá
> vždy 40us. Druhá jednička ve znaku je OK.  Abych nebyl v podezření, z
> masteru mi leze opravdu to co chci, takže to dělá určitě to čidlo.

Připadá mi, že se Vám čidlo snaží odpovídat - což by v této chvíli
nemělo, pokud ovšem vysíláte opravdu to co si myslíte. Napadá mě např.
že vysíláte MSB první, potom by z 0xcc bylo 0x33 (READ_ROM) a mohlo by
to vysvětlovat situaci.

Ideální by bylo, kdyste poslal rozumný obrázek z osciloskopu, z toho se
dá poradit nejlépe.

Lukáš Grepl